Társasházak tűzvédelme

TÁRSASHÁZAK TŰZVÉDELME

 

A tűzvédelmi szabályok írásos kidolgozása:

A 30/1996 BM rendelet a Tűzvédelmi szabályzat készítéséről 4/A§ előírja, hogy a háromszintesnél magasabb és tíznél több lakó- és üdülőegységet magában foglaló épületben, írásban ki kell dolgozni és a lakókkal meg kell ismertetni a tűzvédelmi szabályokat.

 

A társasház üzemeltetőjének, közös képviselőjének legfontosabb tűzvédelmi feladatai:

Kidolgoztatja a Társasház épületének tűzvédelmi használati szabályait, a lakók és bérlők riasztásának módozatait menekülési tervét, azt jól látható helyre kifüggeszti

  • A felszerelt tűzvédelmi eszközök (pl. tűzoltó készülék, tűzjelző rendszer) ellenőrzéseit elvégezteti,
  • Negyedévente Tűzvédelmi Üzemeltetési Naplóban rögzíti a tűzoltó készülékek üzemeltető általi ellenőrzésének megtörténtét, vagy szakemberrel dokumentáltatja.
  • A tűzvédelmi dokumentáció 1 példányát a Társasházban tárolja.
  • A tűzvédelmi szabályokat a lakókkal, bérlőkkel megismerteti, betartásukat ellenőrzi.
  • Felhívja a Társasházban működő vállalkozások vezetőinek figyelmét, hogy a Társasház lakóinak tűzbiztonsága érdekében kötelesek a számukra előírt tűzvédelmi feltételeket biztosítani, követelményeket betartani.
  • A készenlétben tartott tűzoltó készülékek, beépített tűzvédelmi berendezések (tűzjelző, hő- és füstelvezető, fali tűzcsap, száraz tűzivíz-vezeték rendszer, szellőző berendezés, tűz- vagy füst gátló ajtók stb.) jogszabályban előírt rendszerességű felülvizsgálata, karbantartása. A Tűzvédelmi Üzemeltetési Naplóban rögzített esetleges hibákat kijavíttatja, a hiányosságokat pótolja.
  • Biztosítja és rendszeresen ellenőrzi a házban a menekülést segítő utánvilágító táblákat, tájékoztató feliratokat, a közlekedési (menekülési) útvonalak szabadon tartását.

Cégünk vállalja társasházak komplett tűzvédelmi feladatainak elvégzését, tűzvédelmi képviseletét, tűzvédelmi eszközeinek karbantartását.